Σε σύνδεση τώρα

Έχουμε 56 επισκέπτες συνδεδεμένους
PDF Εκτύπωση E-mail
Κριτήρια - Ασκήσεις - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Συντάχθηκε απο τον/την Κ. ΚΑΡΕΜΦΥΛΛΗΣ   
Κυριακή, 26 Απρίλιος 2020 19:22

 

ΑΣΚΗΣΗ: 

ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Ποιο είναι το θέμα που απασχολεί το συγγραφέα στη συγκεκριμένη παράγραφο;

2. Ποια είναι η θέση του;

3. α. Με ποιον τρόπο και ποια μέσα πειθούς αναπτύσσει και τεκμηριώνει τη θέση του ο συντάκτης του κειμένου; β. Να κρίνετε την πειστικότητα στήριξης της θέσης του, ελέγχοντας την εγκυρότητα και την αλήθεια της επιχειρηματολογίας του.

4. Με ποια συλλογιστική πορεία αναπτύσσεται η άποψη του συγγραφέα; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

5. Να προσδιορίσετε αν το συγκεκριμένο απόσπασμα προέρχεται από στοχαστικό ή από αποδεικτικό δοκίμιο. Να τεκμηριώσετε τις επιλογές σας, λαμβάνοντας υπόψη τη γλωσσική ποικιλία και το ύφος του κειμένου, καθώς και τον τρόπο ανάπτυξης και τεκμηρίωσης της προβαλλόμενης θέσης

6. Να βρεθεί η δομή και ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου

7. Από τα σημεία στίξης του κειμένου να δικαιολογηθεί η χρήση α. της παρένθεσης β. των εισαγωγικών και γ. της διπλής παύλας

8. Με ποιους τρόπους εξασφαλίζεται η συνοχή μέσα στην παράγραφο;

 

Οι τεράστιες δυνατότητες που έχει και αποκτά όλο και περισσότερο ο ηλεκτρονικός υπολογιστής στην αποθήκευση, επεξεργασία και αξιοποίηση μεγάλου όγκου σύνθετων πληροφοριών, κάνει ώστε η πληροφορική να καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο έδαφος στην εκπαίδευση. Όχι μόνο γιατί εξασφαλίζει εύκολη (με εξοικονόμηση χρόνου, χώρου και κόπου) πρόσβαση σε όλη την έκταση μιας κωδικοποιημένης γνώσης, αλλά γιατί προσφέρει προγράμματα διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων, ασύγκριτα πιο πλούσια και «έξυπνα» από τα καθιερωμένα διδακτικά βιβλία. Το κυριότερο: δίνει μεγάλα περιθώρια αυτενέργειας του μαθητή - συχνά με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο - και αξιοποίησης της ανευρετικής διαδικασίας, που είναι και η πιο αποτελεσματική πηγή γνώσεως. Ακόμη δίνει δυνατότητες αυτοδιδασκαλίας ή διδασκαλίας εξ αποστάσεως, μορφές που δεν πρέπει καθόλου να υποτιμώνται στις ραγδαίες εξελίξεις του κόσμου μας και των συστημάτων εκπαίδευσης. Κι όλα αυτά χωρίς να αχρηστεύεται ο δάσκαλος, που αποκτά νέα τελειότερα μέσα να επιτελέσει το έργο του και ο οποίος εν μέρει αλλάζει ρόλο, μετατρεπόμενος σε καθοδηγητή και εκμαιευτή της γνώσης αντί του απλού αναπαραγωγού και αναμεταδότη απλών ή εύκολα προσβάσιμων πληροφοριών. Έτσι αξιοποιείται καλύτερα και ουσιαστικά ο δάσκαλος εκεί που πραγματικά χρειάζεται να προσφέρει.

(Γ. Μπαμπινιώτη, «Η παιδεία μας μπροστά στις νέες πραγματικότητες», Παιδεία Εκπαίδευση και Γλώσσα. Εκτιμήσεις και Προτάσεις, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1994, σσ. 11-12)

 

 

 

Επιμέλεια - Συγγραφή - Οργάνωση υλικού:

Κωνσταντίνος Ν. Καρεμφύλλης, Φιλόλογος

 

Δείτε εδώ τις ενδεικτικές απαντήσεις

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 26 Απρίλιος 2020 20:10