Σε σύνδεση τώρα

Έχουμε 20 επισκέπτες συνδεδεμένους
σημειώματα του μήνα - editos
Συντάχθηκε απο τον/την Κ. Καρεμφύλλης   
Τρίτη, 31 Οκτώβριος 2023 00:13

 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

 

 

Marcos Rey, Mujer Asomada

 

Marcos Rey, Mujer Asomada

 

Oh! je voudrais tant que tu te souviennes

Des jours heureux où nous étions amis

En ce temps-là la vie était plus belle

Et le soleil plus brûlant qu'aujourd'hui

Les feuilles mortes se ramassent à la pelle

Tu vois, je n'ai pas oublié...

Les feuilles mortes se ramassent à la pelle

Les souvenirs et les regrets aussi

Et le vent du nord les emporte

Dans la nuit froide de l'oubli

Tu vois, je n'ai pas oublié

La chanson que tu me chantais

 

C'est une chanson qui nous ressemble

Toi, tu m'aimais et je t'aimais

Et nous vivions tous deux ensemble

Toi qui m'aimais, moi qui t'aimais

Mais la vie sépare ceux qui s'aiment

Tout doucement, sans faire de bruit

Et la mer efface sur le sable

Les pas des amants désunis

 

Les feuilles mortes se ramassent à la pelle

Les souvenirs et les regrets aussi

Mais mon amour silencieux et fidèle

Sourit toujours et remercie la vie

Je t'aimais tant, tu étais si jolie

Comment veux-tu que je t'oublie?

En ce temps-là, la vie était plus belle

Et le soleil plus brûlant qu'aujourd'hui

Tu étais ma plus douce amie

Mais je n'ai que faire des regrets

Et la chanson que tu chantais

Toujours, toujours je l'entendrai!

 

C'est une chanson qui nous ressemble

Toi, tu m'aimais et je t'aimais

Et nous vivions tous deux ensemble

Toi qui m'aimais, moi qui t'aimais

Mais la vie sépare ceux qui s'aiment

Tout doucement, sans faire de bruit

Et la mer efface sur le sable

Les pas des amants désunis.

 

“Les Feuilles mortes”

Jacques Prévert, Joseph Kosma

 

 

 

Μια τόσο μακρινή απουσία

 

 

1. Ένα παιδί που ταξιδεύει μόνο στο διαδίκτυο - μια ιστοσελίδα σχεδόν ορφανή τόσο καιρό, γιατί ο γονιός απέμεινε χωρίς μιλιά, απέναντι στα τόσα φρικώδη του καιρού.

Και προπαντός, γιατί έχει χαθεί κάθε όρεξη, όταν η παροιμιώδης ακηδία και η μεγαλειώδης αήθεια προβάλλονται αυτάρεσκα ως επιβεβλημένες επιβιωτικές τακτικές των καιρών.

Όταν η πολιτική έχει γίνει πεδίο επίδειξης γκανγκστερικών ικανοτήτων.

Όταν η προπαγάνδα είναι τόσο αληθινή, που ακόμη και όποιος μιλάει για προπαγάνδα ακυρώνεται αυτόχρημα ως «γραφικός», «υπερβολικός», «προβληματικός», «εμπαθής» ή ακόμη χειρότερα, ως «επικίνδυνος».

Όταν το Κράτος Προνοίας μετατρέπεται σε επιδόματα και οι πολίτες σε κακομοίρηδες ή κουτσαβάκια, που στοιχίζονται πίσω από αιτήσεις και δηλώσεις, ηλεκτρονικές αυτή τη φορά.

Όταν ο όχλος αποκτά υπόσταση με το να καθυβρίζει - ανωνύμως ή όχι, αδιάφορο - και να σημαντικοποιείται (sic) κάνοντας θόρυβο.

Όταν η χειραγώγηση μεθοδεύεται σιωπηλώς μέσα από χεράκια, καρδούλες και φατσούλες ή απλώς μέσα από τη διαδικασία των πιο αθώων επιλογών .

Όταν οι πλείστοι επιδιώκουν να χορέψουν το δικό τους ταγκό με μια μαυλιστική εξουσία – αρκεί να τη βολέψουν κάπως.

Για τον Έβρο δεν μιλάει κανείς.

Για τη Θεσσαλία δεν μιλάει κανείς.

Για το Κράτος Δικαίου δεν μιλάει κανείς.

Για τη λεγόμενη Ενημέρωση δε μιλάει κανείς – και ποιος να δαγκώσει δηλαδή το χέρι που τον ταΐζει;

Για τη λεγόμενη Αριστερά όλοι μιλούν και χαριτολογούν, ειδικά οι επαγγελματίες σκυλευτές.

Για τη λεγόμενη Δεξιά όλοι μιλούν και χαριτολογούν, ειδικά οι επαγγελματίες λιβανιστές.

Για τον υφέρποντα εκφασισμό δεν μιλάει κανείς - και τι να πει δηλαδή, όταν πρέπει πρώτα να αναμετρηθεί με τον εαυτό του.

Κι αφού δεν μιλάει κανείς και δεν υπάρχει τίποτα να ειπωθεί πια, όλα βαίνουν καλώς στη χώρα.

Η πλήρης αντιθετοαντιστροφή της πραγματικότητας επιβάλλει να εγκαταλείψετε γρήγορα το κείμενο και να κρεμάσετε ανάποδα τον συγγραφέα του…

…Για να επανέλθει η νεκρόφιλη «κανονικότητα» και ο πλανήτης να συνεχίσει να γυρίζει, αδιάφορος για τις αναλώσιμες ανθρώπινες παρουσίες του.

 

 

2. Σιχαμερά τέρατα: όσοι σκοτώνουν ανθρώπους (παιδιά, άμαχους, στρατιώτες…) στο όνομα μιας θρησκείας, ενός έθνους ή απλώς γιατί μπορούν.

Εκλογικεύοντας πάνω απ’ όλα τις πράξεις τους, γιατί o Θεός ή η Ιστορία τους χρωστούσε.

Αν ως ανθρωπότητα φτάσαμε στο σημείο αυτό, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας και ανάξιοι της ανθρώπινης υπόστασής μας.

Όσοι πίστεψαν στη δύναμη, το μεγαλείο ή την αξία του ανθρώπου, βλέπουν τώρα εκδικητικούς και μισάνθρωπους θεούς να επελαύνουν, παίρνοντας την εκδίκηση για όλα τα χρόνια της αμφισβήτησης, της αμφιβολίας, των διερωτήσεων και των κενών προσδοκιών.

Εκτός και αν απλώς αυτό/αυτοί είμαστε, οπότε η υπερθέρμανση του πλανήτη ή ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα φαντάζουν ως τα τελικά επεισόδια και η μοιραία κατάληξη ενός όντος που διέψευσε πανηγυρικά τις προσδοκίες όσων πίστεψαν σε αυτό.

Οπότε, όσοι κάνουν μεγάλους σταυρούς, όσοι βουτούν σε βαθιές επί του εδάφους προσκυνήσεις, όσοι προσεύχονται μεγάλες προσευχές και πάνω απ’ όλα όσοι είναι βέβαιοι για την αλήθεια τους, τώρα δικαιώνονται, ακριβώς γιατί αυτές οι αντιλήψεις και πρακτικές οδήγησαν εδώ και επιβεβαιώνονται τώρα σαν αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Μελαγχολία.

 

3. «Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει. Και η φυσική προέκταση του αξιώματος αυτού είναι να συνηθίσουμε στη φρίκη, να μας τρομάζει η ομορφιά».

Ένας Χατζιδάκις που εξακολουθεί να τρομάζει στα «Σχόλια του Τρίτου».

 

4. Υπάρχει και αυτό, ελπίζοντας πάντα ότι δεν θα ξοδευτεί ο πολύτιμος χρόνος των ώριμων ανθρώπων.

 

Κωνσταντίνος Ν. Καρεμφύλλης

 

 Thessaloniki 27.11.2023

 

 

E-keimena.gr

Ιστότοπος για την Ελληνική Γλώσσα στην εκπαίδευση

και πεδίο βολής εξαιρετικών κειμένων στο διαδίκτυο.

Αγαπητοί φίλοι,

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι ελεύθερο και ανοιχτό προς ανάγνωση και χρήση, για κάθε ενδιαφερόμενο.

Από την άποψη αυτή

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή του συνόλου των αναρτήσεων που περιλαμβάνονται στον ιστότοπο αυτό από μαθητές, εκπαιδευτικούς ή άλλους "κυβερνοναύτες", χωρίς να απαιτείται προηγουμένως κάποια προφορική ή γραπτή άδεια από το διαχειριστή.

Αν βρίσκετε και εσείς κάποιο νόημα στο μοίρασμα και την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση, την πληροφορία και τη σκέψη, μπορείτε να αναφέρετε τον ιστότοπο ως πηγή, προκειμένου να τον γνωρίσουν και ενδεχομένως να τον χρησιμοποιήσουν και άλλοι.

Μπορείτε επίσης να προτείνετε και εσείς κάποιες αναρτήσεις (κείμενα, υλικό διδασκαλίας, κ.λπ.) γράφοντας το ονοματεπώνυμό σας, την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και στέλνοντάς τα στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

e.keimena[ant]yahoo[teleia]gr

Η ευθύνη της τελικής επιλογής του υλικού ανήκει στη διαχείριση του Ιστότοπου.

 

 

Κ. Καρεμφύλλης, Η τρυφερή σοφία, Εκδ. Εντευκτηριου 2022

 

 

Τεχνική Υποστήριξη: gr-net.gr

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 28 Νοέμβριος 2023 22:21