Σε σύνδεση τώρα

Έχουμε 14 επισκέπτες συνδεδεμένους
Για την εκπαίδευση


Για την εκπαίδευση

 

Φ.Ι. Κακριδής,

Αρχαία γλώσσα στο Γυμνάσιο [1] 

 

Ρίχνω τα λουλούδια στο καλάθι των αχρήστων
και προχωρώ στη διδασκαλία της γραμματικής [2]

 

Από τότε (από τη μεταρρύθμιση του 77) ως σήμερα οι Υπουργοί και των δύο μεγάλων κομμάτων με τους νεωτερισμούς τους άλλο δεν έκαναν από το να το καταστρέφουν. Η μεγαλύτερη ζημιά έγινε όταν στην κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη ο Γεώργιος Σουφλιάς, μηχανικός, ως Υπουργός Παιδείας ακολούθησε το δρόμο που είχε προετοιμάσει, ως υπουργός του ΠΑΣΟΚ., ο Αντώνης Τρίτσης, πολεοδόμος, και επανεισήγαγε τη γλωσσική διδασκαλία των Αρχαίων στο Γυμνάσιο. Θα τα προλάβατε μερικοί εκείνα τα πρώτα ντροπιαστικά βιβλία, όπου ο Αττικισμός διδασκόταν «διαχρονικά», μέσα από αρχαία, βυζαντινά και νεότερα (καθαρευουσιάνικα) κείμενα. Ζημιά έκανε και ο Γεράσιμος Αρσένης, οικονομολόγος, όταν μείωσε κατά 40% τις ώρες των φιλολογικών μαθημάτων· ζημιά και ο Πέτρος Ευθυμίου, φιλόλογος και μάλιστα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όταν αντί να διορθώσει τα κακώς κείμενα, όπως είχε υποχρέωση, προτίμησε να προωθήσει το λεγόμενο διαθεματικό πρόγραμμα, μόνο και μόνο γιατί απαιτούσε καινούρια βιβλία και βοηθούσε στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών πιστώσεων [3].

   

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 25 Μάιος 2011 17:35
Πλήρες Κείμενο
 
Για την εκπαίδευση

  

Βασίλης Συμεωνίδης, Σωτήρης Γκαρμπούνης

Tα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο και η «λεξιπενία» σαν ιδεολογική νάρκη

 

 

Ο Φ. Ι. Κακριδής, σε κείμενό του που δημοσιεύεται στο «Φιλόλογο»([i]), επανέρχεται στο πρόβλημα που δημιουργεί η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο κείμενο πιο τολμηρό από άλλα αντίστοιχα είναι η προσπάθειά του να ερμηνεύσει την παθητική στάση των «δασκάλων». Γράφει: «τι μπορούμε να κάνουμε σε μια τέτοια περίπτωση οι δάσκαλοι; Η εύκολη και πιο συνηθισμένη λύση είναι τίποτα». Η ερμηνεία που δίνει είναι διπλή. Από τη μια η υπαλληλική νοοτροπία που βολεύεται με την εκτέλεση των εντολών και από την άλλη το συμφέρον, δηλαδή η ευκολία που έχει η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, εφόσον δεν απαιτεί προετοιμασία, και η δυνατότητα να ενισχύσει το εισόδημα εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα.  

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 05 Μάρτιος 2011 17:49
Πλήρες κείμενο
 
Για την εκπαίδευση

 

Χρίστος Μπελλές

Ανήκεις στην ιστορία σημαίνει ξόφλησες...

 

 

«Το υπουργείο Παιδείας βγάζει την Ιστορία απ' τον κορμό της υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β' και Γ' Λυκείου και τη μετατρέπει σε μάθημα επιλογής (...).

Στην Α' Λυκείου, η Ιστορία παραμένει μάθημα υποχρεωτικό με 3 ώρες διδασκαλία την εβδομάδα». Υποχρεωτικά μαθήματα στη Β' και Γ' Λυκείου θα είναι: α) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, β) Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά), γ) Φυσική Αγωγή (γυμναστική, αθλήματα, χορός)(1). Αυτό προβλέπει η τελική, προς το παρόν, πρόταση του υπουργείου, στο πλαίσιο του «Νέου Λυκείου», και εδώ θα επικεντρωθώ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 05 Μάρτιος 2011 17:47
Πλήρες κείμενο
 
Για την εκπαίδευση

 Γ. Τσιάκαλος

«Δημόσιο, δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο»

 

Της Ντίνας Καράτζιου

 

Στην Κύπρο, το νέο δημόσιο, δημοκρατικό σχολείο είναι γεγονός. Εκεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν αποτελεί προϊόν πρόχειρων εξαγγελιών. Σε αντίθεση με την Ελλάδα, στηρίχτηκε στη γενναία χρηματοδότηση, αλλά κυρίως στην ουσιαστική συμμετοχή των μάχιμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι υπήρξαν κοινωνοί της.

Αρχιτέκτονας του εκσυγχρονισμού της δομής και του περιεχομένου της εκπαίδευσης στην Κύπρο, από το νηπιαγωγείο ώς το εννιαίο λύκειο, είναι ο καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Τσιάκαλος.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 17 Ιανουάριος 2011 00:35
Πλήρες κείμενο
 
Για την εκπαίδευση

 

Α.-Φ. Χρηστίδης

Τα αρχαία ελληνικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

 

Η παρουσία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν πρόκειται να έχει εκπαιδευτικά αποτελέσματα - δηλαδή τη γνώση της αρχαίας γλώσσας - αλλά και παιδευτικά αποτελέσματα - την επαφή με τον αρχαίο κόσμο - αν οι σχετικοί σχεδιασμοί δεν απαλλαγούν από τρία ιδεολογικά σύνδρομα - συγγενικά μεταξύ τους:

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 30 Οκτώβριος 2010 20:13
Πλήρες κείμενο
 
Για την εκπαίδευση

 

Ρούσσος Βρανάς

Το υπουργείο... Παιδείας της Γαλλίας

 

Το υπουργείο...

... Παιδείας της Γαλλίας τοποθέτησε χθες απόσπασµα αστυνομικών σε ένα λύκειο. Αυτήν την απάντηση βρήκε η γαλλική κυβέρνηση στη σχολική βία. Το κλομπ. Με αυτήν τη λογική, τι περιμένει αύριο τους μαθητές; Ένας δικαστής; Και μεθαύριο; Ένας δεσμοφύλακας;

 

Οι καθηγητές...

... της Γαλλίας, όμως, έχουν εξοργιστεί και από μια άλλη απόφαση του υπουργείου, η οποία οδηγεί σε ένα «λύκειο λάιτ»: να περιορίσει τις ώρες διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής και της λατινικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Νιώθουμε σαν είδος που απειλείται µε εξαφάνιση, διαμαρτύρονται οι καθηγητές που πέρυσι τις δίδαξαν σε 500.000 μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου.

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 26 Σεπτέμβριος 2010 12:14
Πλήρες κείμενο
 

 

Εμμανουήλ Κριαράς

 

"Δεν μπορεί να διδαχτεί η αρχαία

 

σε ανώριμα παιδιά…"

 

Σε πλήρη σύγχυση οδηγεί η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών τους μαθητές του Γυμνασίου, αφού από το Δημοτικό είναι ακόμα ακατάρτιστοι στη σημερινή τους γλώσσα. Αυτό υποστηρίζει ο μεγάλος δημοτικιστής Εμμανουήλ Κριαράς, ο οποίος προσθέτει ότι θα έπρεπε να καταρτιστεί εκ νέου το σχολικό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου.

 

Ο κορυφαίος φιλόλογος Εμμ. Κριαράς μιλά στην εφημερίδα “ΠΑΤΡΙΣ” της Κρήτης

 

Πλήρες κείμενο
 
Για την εκπαίδευση

 

Χρυσάνθη Ινάχογλου

Εγώ είμαι ο γκρεμιστής, γιατί είμ’ εγώ κι ο χτίστης…

 

Ο Διογένης ο Λαέρτιος όταν ρωτήθηκε από νέους μαθητές γιατί σιωπούσε απάντησε «Ιν’ υμείς λαλείτε». Μήπως θα έπρεπε να σιωπήσουμε όλοι εμείς και να δώσουμε το λόγο στα νέα παιδιά; Εμείς δεν διδασκόμαστε από τους φιλοσόφους.

Κυρίες και κύριοι, ιδιαίτερα φορτισμένη ως εκπαιδευτικός πολλών χρόνων, ως διευθύντρια σχολείου που αποχαιρέτησα πολλές φουρνιές αποφοίτων αλλά και ως απόφοιτη του Λυκείου Καλαμαρί, ανταποκρίνομαι στην τιμή που μου έγινε από τη Διεύθυνση του Σχολείου να είμαι η κεντρική ομιλήτρια. 

Πλήρες κείμενο
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL